A YouTube hivatalosan bejelentette, hogy július 21-től kivezeti a Trending és Trending Now oldalakat minden platformon – asztali böngészőből, mobilról és okostévékről egyaránt eltűnnek. A változás célja, hogy helyet adjanak a tematikus, kategóriánkénti toplistáknak, mint amilyenek már most is elérhetők a YouTube Charts felületen.

A döntés nem hirtelen jött. A YouTube szerint a felhasználók érdeklődése évek óta csökken a Trending iránt, miközben nő az igény az egyéni érdeklődésre szabott tartalomra. Ahelyett, hogy minden műfaj – legyen az mulatós, trap, pop vagy éppen virális videók – egyetlen, nemzeti szintű listán szerepelne, mostantól külön-külön kategóriákban lesznek láthatók.

Ez azt jelenti, hogy nem lesz többé egy közös lista, ahol egy friss zenei videó mellett akár egy politikai botrányvideó vagy egy videojáték-trailer is feltűnhetett. Ehelyett külön oldalt kapnak a zenék, podcastok, trailerek, gaming és egyéb tartalmak. A tartalom nem tűnik el, csak szét lesz választva, és minden a maga helyén jelenik meg.

Az alkotók, akik korábban a Trendinget használták inspirációként, mostantól a YouTube Studio „Inspiration” fülét használhatják, míg a gamereknek már él a „Gaming Explore” oldal, ahol a legnépszerűbb gaming tartalmak gyűlnek.

A YouTube ezzel végleg lemond a mindent összefogó, lineáris top-listáról, és áttér az érdeklődés-alapú, rendezettebb tartalomkínálatra. A közönség reakciója a modellváltásra július 21. után derül majd ki.