Az, hogy egy 13 éves oklahomai fiú, Willis Gibson, az első ember, aki valaha befejezte a Tetris játékot, igazi technológiai szenzáció. A játék, amelyet több mint három évtizeddel ezelőtt dobtak piacra, eddig csak mesterséges intelligencia által irányított botoknak sikerült teljesen végigvinniük. Willis, aki online Blue Scuti néven ismert, egy katódcsöves TV-n játszva, január 2-án posztolt egy videót a közösségi médiában, amelyben 38 perc alatt elérte a 157-es szintet, majd végül 999.999 pontszámmal zárta a játékot.

Ez a pontszám azonban csak a jéghegy csúcsa. A fiatal játékosnak sikerült elérnie a „kill screen”-t, ami a játék olyan szintjét jelenti, ahol a blokkok olyan gyorsan esnek, hogy a játék maga megáll, és nem lehet tovább folytatni. Vince Clemente, a Classic Tetris World Championship elnöke a New York Times-nak nyilatkozva elmondta, hogy ez egy történelmi teljesítmény, amit korábban még senki sem ért el.

Willis sikere nemcsak a Tetris közösségében vált legendássá, hanem egy személyes tragédiával is összefonódik. A fiú teljesítményét elhunyt édesapjának, Adamnek szentelte, aki egy hónappal korábban hunyt el. Ez a gesztus nemcsak a videojáték-kultúrában hagy nyomot, hanem mély emberi érzelmeket is megmozgat. A Tetris, amelyet a NES és Game Boy konzolok tették világszerte ismertté, most egy új mérföldkövet ért el Willis Gibson révén.

Willis Gibson
Willis Gibson, a Tetris új királya; Elképesztő pontszámmal érte el a „kill screen”-t

Willis játékstílusa is figyelemre méltó: heti 20 órát gyakorolt, és hagyományos, katódcsöves TV-n játszott – egy igazi visszatérés a játék korai időszakához. Ez a fajta elkötelezettség és a régi iskola tisztelete ritka a mai digitális korban.

Willis Gibson története nemcsak a Tetris, hanem az egész videojáték-történelem egyik kiemelkedő pillanata. Egy 13 éves fiú, aki megmutatta, hogy kitartással és szenvedéllyel még a legnehezebb kihívások is leküzdhetőek. A játékosok közössége világszerte ünnepli ezt a rendkívüli teljesítményt, amely újra bebizonyítja, hogy a videojátékok sokkal többet jelentenek puszta szórakozásnál.