A Xiaomi újabb lépést tett az autóipari térhódítás felé: május 22-én hivatalosan is bemutatta második elektromos autóját, a YU7 SUV-t. A modell egyértelműen a Tesla Model Y pozícióját célozza meg a kínai prémium SUV-piacon, ahol a Tesla eddig dominált. A vállalat az SU7 szedán sikere után most egy nagyobb, erősebb és fejlettebb modellt állított csatasorba, amellyel nemcsak formatervezésben és teljesítményben, hanem technológiai színvonalban is komoly alternatívát kínál. A forgalmazás júliusban kezdődik, a hivatalos árakat azonban egyelőre nem tették közzé.

Masszázsülések, 1,1 méteres kijelző és 866 Nm nyomaték; a Xiaomi YU7 nem próbál szerény lenni

A YU7 méretei tekintélyt parancsolóak: hossza közelíti az 5 métert, tengelytávja 3 000 mm. Ezzel nemcsak hosszabb, de szélesebb és alacsonyabb is a Tesla Model Y-nál, ami javítja az aerodinamikai hatékonyságot és elegánsabb, nyúlánkabb megjelenést biztosít. Az autó kilencféle színben lesz elérhető, például kolumbiai smaragdzöld, fényes narancs vagy fémes titán árnyalatokban. A 19 és 20 colos keréktárcsák, az elektromosan behúzható ajtókilincsek, valamint az Ultra-Wideband (UWB) technológiával működő kulcsnélküli nyitás mind alapfelszereltségként érkeznek.

Masszázsülések, 1,1 méteres kijelző és 866 Nm nyomaték; a Xiaomi YU7 nem próbál szerény lenni

Az utastér öt teljes értékű, Nappa bőrrel kárpitozott ülőhelyet kínál. Az első ülések „zero gravity” kialakítással rendelkeznek, 123 fokos dőlésszögben dönthetők, tíz ponton masszíroznak, és természetesen fűthetők-szellőztethetők. A hátsó ülések 135 fokban elektromosan állíthatók, a kényelmet pedig egy külön 6,68 hüvelykes érintőpanel fokozza, amelyről a klíma és a multimédia vezérelhető.

A műszerfalon egy 1,1 méter széles, három Mini LED panelből összeállított kijelzőrendszer fut végig, amelyet a Snapdragon 8 Gen 3 lapka vezérel. A rendszer 1,35 másodperc alatt indul, és mindössze 15 perc alatt képes szoftverfrissítéseket letölteni. A belső tér technológiai színvonala egyértelműen prémium kategóriát képvisel, és a Xiaomitól megszokott digitális ökoszisztéma itt is teljes mértékben érvényesül.

Háromféle hajtás, brutális gyorsulás, 800 V-os architektúra

A YU7 háromféle hajtáslánccal lesz elérhető: hátsókerék-meghajtású (RWD), összkerékhajtású (Pro AWD), valamint egy csúcsteljesítményű összkerékhajtású változatban (Max AWD). Mindhárom modell 800 voltos elektromos rendszert használ, amely lehetővé teszi az ultragyors töltést – 15 perc alatt akár 620 km-nyi hatótávot is vissza lehet nyerni, változattól és töltőteljesítménytől függően.

Technikai adatok:

  • YU7 RWD: 235 kW, 528 Nm, 0–100 km/h: 5,9 s, 96,3 kWh LFP akkumulátor, 835 km hatótáv (CLTC)
  • YU7 Pro AWD: 365 kW, 690 Nm, 0–100 km/h: 4,27 s, 96,3 kWh LFP akkumulátor, 770 km
  • YU7 Max AWD: 508 kW, 866 Nm, 0–100 km/h: 3,2 s, végsebesség: 253 km/h, 101,7 kWh NCM akkumulátor, 760 km

Míg a belépőmodell is elegendő teljesítményt kínál a mindennapi használathoz, a Max AWD egyértelműen a dinamizmust kereső vásárlókat célozza meg. A gyorsulási értékek bőven sportautós szinten mozognak, a hatótáv pedig kategórián belül versenyképes marad.

Vezetéstámogatás Nvidia alapon, páncélozott vázszerkezettel

A YU7 fejlett vezetéstámogató rendszert használ, amelyet a Xiaomi saját fejlesztésű szoftvere és az Nvidia Drive AGX Thor platform működtet. Ez a rendszer 700 TOPS számítási teljesítményre képes, és minden változatban alapfelszereltség.

A jármű karosszériája egy 2200 MPa szakítószilárdságú acélból és 20:1 arányban öntött alumíniumból álló vázat alkalmaz, amelyet a gyártó „páncélozott ketrecként” ír le. A padlólemez alatt elhelyezett akkumulátort külön megerősített, golyóálló burkolat védi. Az érzékelők terén sincs kompromisszum: minden modell LiDAR-t, 4D mmWave radart, valamint vakításgátlóval ellátott intelligens kamerákat kap, hogy pontos, nagy felbontású térérzékelést nyújtson minden vezetési szituációban.

A bemutatót eredetileg áprilisra tervezték, de egy tesztelés közben történt baleset miatt májusra csúszott. Ez nem befolyásolta komolyan a projektet: a Xiaomi már bizonyított az SU7 modellel, amelyből több mint 258 000 darabot adtak el, és 2025 első negyedévében a világ nyolcadik legnagyobb elektromosautó-gyártójává vált 2,8%-os globális piaci részesedéssel.