A Huawei autós részlege hivatalosan is megerősítette: az új M7 az első jármű, amely belső térbe integrált lézeres látórendszerrel (in-cabin laser vision) érkezik. A bejelentést a vállalat Weibo-oldalán tették közzé augusztus 20-án. A megoldás nemcsak új szenzorkategóriát jelent, de az aktív biztonsági képességek terén is előrelépést hoz – különösen rossz fényviszonyok között.
Az új rendszer előnye, hogy a hagyományos külső LiDAR-szenzorok nélkül is képes kiszúrni apró akadályokat, például 30 cm magas bójákat éjszaka is, miközben a jármű akár 100 km/h sebességgel halad. Az ESA (Emergency Steering Assist) technológiával együtt aktív kormányzási segítséget is nyújt, ha hirtelen akadályt érzékel, így a rendszer nem csak figyelmeztet, hanem be is avatkozik.
A Limera nevű belső lézerszenzor a Huawei Qiangkun nevű intelligens vezetési platformjához tartozik, és az iparág első in-cabin szenzoraként került meghatározásra Jin Yuzhi, a Huawei Intelligent Automotive Solutions BU vezérigazgatója szerint. A kompakt méretű érzékelő úgy lett integrálva az utastérbe, hogy sem a dizájnt, sem a funkcionalitást nem zavarja.
Méret és hajtáslánc szempontjából az új M7 5080 × 1999 × 1780 mm-es dimenziókkal és 3030 mm-es tengelytávval rendelkezik. Kétféle változat érkezik: hatótáv-növelt és tisztán elektromos.
- A hatótáv-növelt modell CATL-akkumulátorral, 37 vagy 53 kWh-s kapacitással érkezik, és több mint 1600 km kombinált hatótávot kínál WLTC-szabvány szerint, 6,5 l/100 km üzemanyag-fogyasztással.
- A tisztán elektromos verzió 100 kWh-s akkumulátort kapott, 700+ km-es hatótávval, valamint Huawei-féle hét az egyben nagyfeszültségű villanyhajtással.
A tetőn elhelyezett LiDAR nem kötelező: bizonyos konfigurációkban elhagyható, mivel a belső lézerrendszer önmagában is képes biztosítani az alapvető akadályfelismerést és védelmet.
Az új M7 szeptemberben kerül hivatalosan forgalomba, minden modell CATL-akkumulátorral készül. A gyártó 8 év / 160 000 km garanciát, valamint teljes körű országúti segítségnyújtást is biztosít.