Komoly változást vezet be a Tesla az Autopilot és Full Self-Driving (FSD) grafikai megjelenítésében: a cég lecseréli a jelenlegi, egyszerűbb Godot grafikus motort az Unreal Engine-re – ugyanarra a motorra, amelyre több AAA-játék is épül, például a Fortnite vagy a The Matrix Awakens. A cél nem csak a látvány fokozása, hanem a felhasználói bizalom növelése a rendszer működésének jobb vizuális visszajelzésével.

A jelenlegi központi kijelzős megjelenítés – autók, sávok, táblák és gyalogosok egyszerű animációi – teljesen megújul. Az Unreal Engine lehetővé teszi a részletesebb, élethű grafikát: dinamikus világítást, valósághű árnyékokat, és olyan elemeket, mint:
- épületek és útfelületek részletes textúrával,
- élethű fényszórók,
- környezeti objektumok, mint korlátok, bóják, pótkocsik,
- figyelmeztető táblák, úthibák és esetlegesen időjárási effektusok is.
A változás nem csak látvány – a Tesla célja, hogy a sofőr pontosabban értse, mit érzékel a rendszer és hogyan dönt egy-egy közlekedési szituációban. Ez különösen fontos ott, ahol a vezető még nem bízza teljesen magát az automatizmusokra.
A rendszer viszont nem minden Teslán fog működni. Az új Unreal Engine-alapú vizualizáció csak az AMD processzorral szerelt Model S és Model X modellekre érkezik. Ezek a Tesla legerősebb infotainment hardverrel szerelt autói. Az Intel lapkás változatok maradnak a jelenlegi felhasználói felületnél.
Nincs kizárva, hogy a közeljövőben a Tesla új, erősebb infotainment rendszert jelent be a többi modellhez is, amivel szélesebb körben elérhetővé válna ez a fejlesztés – akár más új funkciókkal együtt.