A Dacia Spring 2026-ra jelentős átalakuláson megy keresztül, mind platform, mind dizájn, mind gyártási helyszín szempontjából. A modell a Renault Twingóval közös AmpR Small (korábban CMF-B EV) platformra épül majd, és kizárólag Európában fog készülni – nem pedig Kínában, mint eddig. Bár a „Spring” név megmaradása még nem hivatalos, a cél egy érettebb, hatékonyabb és az európai elvárásokhoz jobban igazodó városi villanyautó bemutatása.

Dacia Spring 2026
Dacia Spring 2026

A méretek kompaktak maradnak – nagyjából 3,70 méter hosszúságú lesz az új modell –, de a karosszéria teljesen új formatervet kap, ami látványosan közelebb áll a kis SUV-ok világához.

A bejelentett dizájnjegyek közé tartozik:

  • keskeny első hűtőrács
  • Y-alakú LED-es fénygrafika
  • műanyag oldalsó védőelemek
  • magas övvonal, a Duster és Bigster stílusában

Amit eddig tudunk a Dacia Spring 2026 modellről:

  • Platforma: AmpR Small (ex-CMF-B EV), azonos a Renault 5 E-Tech és az új Twingo alapjával
  • Gyártás: kizárólag Európában (valószínűleg Franciaországban)
  • Dizájn: teljesen újratervezett, robusztusabb, élesebb vonalakkal
  • Méret: kb. 3,70 m hosszúság
  • Fogyasztás: várhatóan 10 kWh/100 km (szemben a jelenlegi modell 13,2 kWh értékével)
  • Hatótáv: kb. 250 km WLTP (a korábbi 225 km helyett)
  • Akkumulátor: kisebb lehet az átlagosnál, de hatékonyabb
  • Várható ár: 18.000 euró alatt (kb. 89.500 Ft), azaz ~2.000 euróval olcsóbb lehet, mint a Renault Twingo
  • Felszereltség: alap ADAS rendszerek (vészfékezés, sávtartás-figyelmeztetés), minimális csatlakoztathatóság

A pozicionálás egyértelmű: a Dacia egy városi használatra szánt, egyszerű, de energiatakarékos elektromos modellt kíván kínálni, amely jobban illeszkedik az európai ízléshez. A gyártás áthelyezése nemcsak a szénlábnyom csökkentését célozza, hanem az esetleges jövőbeli uniós szabályozásoknak is elébe megy, amelyek az alkatrészek származását szigorúbban szabályozhatják.

Érdekes részlet, hogy az új Spring fejlesztési ciklusa mindössze 16 hónap volt – ez az autóiparban szokatlanul gyorsnak számít, és azt mutatja, hogy a Renault Csoport siet piacra dobni a modellt még a konkurens belépő EV-k (pl. VW ID.1 vagy Skoda Epiq) előtt.

Bár a hatótáv nem radikális, a célközönség nem is ezt várja. A hangsúly továbbra is a megfizethetőségen, az alacsony fenntartási költségeken és az egyértelmű funkcionalitáson van. A Spring 2026 ezekhez a Dacia-alapértékekhez marad hű – de modernebb, robusztusabb és sokkal inkább európai formában.