Komoly kritikákat kapott a Dacia Bigster a spanyol Km77 csatorna friss tesztje után, miután az autó csak nehezen teljesítette a jávorszarvas-tesztet. A 155 lóerős, elsőkerék-meghajtású hibrid változat szlalomtesztben még elfogadható eredményt mutatott, de a hirtelen akadálykikerülést szimuláló próba során kiderültek a típus gyenge pontjai.

A Bigster vészhelyzetben nem megbízható; a Dacia SUV-ját élesen kritizálták a jávorszarvas-teszt után
A Bigster vészhelyzetben nem megbízható; a Dacia SUV-ját élesen kritizálták a jávorszarvas-teszt után

77 km/h-s sebességnél – ami az iparági referencia – a Bigster ugyan képes volt kikerülni az akadályt, de a visszatérés során elvesztette a stabilitását. Az első kerekek blokkoltak, az autó egyenesen csúszott tovább, mintha figyelmen kívül hagyta volna a kormányzási parancsokat. A teszt ezen a sebességen egyértelműen sikertelennek bizonyult.

Még 64 km/h-nál is – tehát jóval a szabványérték alatt – csak épphogy sikerült a manőver. A tesztelők szerint az ESC (elektronikus stabilitásvezérlő) túl agresszíven avatkozik be, és olyan viselkedést produkál, mintha az autóból hiányozna az ABS. Emellett a hátsó felfüggesztés a belső kerék elemelkedését is megengedi a kanyarban, ami tovább rontja az autó egyensúlyát.

Ez a kombináció – túlzott elektronikus beavatkozás és mechanikai instabilitás – különösen veszélyessé válhat vészhelyzetekben. A Bigster így jelen formájában nem ad meggyőző választ arra, hogyan viselkedik egy SUV akkor, amikor hirtelen és pontos manőverezhetőségre lenne szükség.

Aki kíváncsi a részletekre, érdemes megnéznie a videós tesztet, de a tanulság így is egyértelmű: a Dacia Bigster biztonsági viselkedése továbbfejlesztést igényel.