Frontális ütközéssel demonstrálta a biztonsági rendszerei megbízhatóságát a Chery, amely két darab TIGGO 9 SUV-t csapott egymásnak 50 km/h-s sebességgel egy dél-afrikai teszten. Ez nem szimuláció volt: valódi járművek, valós körülmények között ütköztek, és az eredményeket nyilvánosan publikálták.

Az ütközés 50%-os átfedéssel történt, vagyis az autók nem teljes homlokfelülettel csapódtak egymásnak. Ennek ellenére a kabinstruktúra érintetlen maradt: az A, B és C oszlopok nem deformálódtak, az üzemanyagrendszer sértetlen maradt, az ajtók nyithatóak maradtak, az összes légzsák időben és teljesen kinyílt. Az ilyen típusú valós teszt ritka az autóiparban – főként ebben az árkategóriában.
A TIGGO 9 a Chery T2X platformjára épül, és a karosszéria 85%-ban nagy szilárdságú acélt, ebből 21%-ban 1500 MPa-os melegen sajtolt acélt tartalmaz, külön megerősítéssel az A és B oszlopoknál. Az első lökhárítórendszer 140 mm magas alumíniumkereszttartót használ, amely a karosszéria 85%-át lefedi, valamint hat energiát elnyelő zónával van ellátva, amelyek célja az ütközési energia szétszórása.
A modell összesen 10 légzsákot tartalmaz, köztük egy 2060 mm hosszú oldalsó függönylégzsákot, amely az A oszloptól a D-ig nyílik, és legalább 6 másodpercig tartja a nyomást, hogy alvó utasokat is védjen. A szegmensben egyedülálló módon egy központi oldallégzsák is helyet kapott a sofőr és az első utas között, amely csökkenti a belső ütközések kockázatát.
A Chery ezzel a látványos és technikailag alátámasztott törésteszttel világossá tette: a biztonság nem extrafunkció, hanem az alapfelszereltség része, és a márka szerint „a biztonság a legnagyobb luxus”.





