A Yangwang U9 Track Edition bemutatására készül a BYD, ami a világ legerősebb sorozatgyártású elektromos autója lehet. A kínai MIIT-hez benyújtott adatok szerint a Track Edition négy darab, egyenként 744 lóerős (547 kW) elektromotort kap, összesen 2984 lóerős teljesítménnyel. Ez közel háromszorosa a jelenlegi U9 változatnak, ami „csak” 1300 lóerőre volt képes. A gyorsulási adatokat még nem közölték, de várhatóan bőven 2 másodperc alatt lesz százon.

A végsebesség hivatalosan 350 km/h, de a jelenlegi U9 már 391,91 km/h-t is elért tavaly a Nürburgringen. A BYD ezzel egyértelműen a Rimac Nevera, a Porsche Taycan Turbo GT és a Xiaomi SU7 Ultra kihívója kíván lenni. A platform marad 800 voltos, a 80 kWh-s LFP blade akkumulátor 10 perc alatt tölt 30-ról 80 százalékra, a gyártó szerint 450 km-es hatótávot kínál (CLTC szerint).

A karosszéria nem változik jelentősen, de a Track Edition fix karbon szárnyat, szénszálas tetőt, 20 colos kerekeket, agresszívebb diffúzort és opcionális aerodinamikai csomagokat kap. A méretei ismerősek: 4996 mm hosszú, 2029 mm széles, 1311 mm magas, a tömeg viszont komoly, 2480 kg. A felfüggesztés továbbra is tartalmazza a híres „ugrálós” rendszerét, ami a videókon már virálissá vált.

A teljesítmény abszurd. Egy Forma–1-es autó 750–1050 lóerőt tud, a Track Edition ezt közel megháromszorozza. És ez nem versenyprototípus: ez egy forgalmazásra szánt, utcán is közlekedő autó. A korábbi U9 ára 1,68 millió jüan (kb. 90 millió Ft) volt, így a Track Edition jó eséllyel 100 millió forint felett nyit majd.

Ez az autó nem csak egy újabb gyors elektromos kocsi. Ez egy technológiai demonstráció arról, hogy hova tolhatóak el a határok, ha egy autógyártó nem kompromisszumokra játszik, hanem egyszerűen csak túlteljesít.